Slovensko-ruský startup Mishiko uvádza na trh inteligentný obojok

0 846

Startup Mishiko zaoberajúci sa vývojom zariadení v oblasti internetu vecí dnes oznámil začiatok predaja inteligentného obojka pre psov.

Projekt, ktorý od roku 2015 prilákal investície zo strany privátnych ruských investorov a slovenského investičného fondu Sitno Holding vo výške 2 milióny USD, uvádza obojok na slovenský, český a ruský trh.

Mishiko je medzinárodný projekt s centrálou v Bratislave a vývojovými aktivitami v Rusku. Inteligentný obojok je prvým riešením v rámci jeho univerzálnej platformy internetu vecí. K telefónu sa pripojí cez mobilnú aplikáciu a monitoruje nielen aktuálnu pozíciu, ale aj zdravotný stav psa.

Obojok má dva hlavné ciele – neustále sledovať psa cez GPS a pomôcť zvieraťu v boji proti obezite. Zatiaľ čo podľa dostupných štatistík sa približne 14 % domácich psov zatúla a takmer žiadny z nich sa už domov nevráti, nadváhou trpí až 40 %. Tento trend má podľa spoločnosti stúpajúcu tendenciu.

„Pri vývoji inteligentného obojka sme spolupracovali s celým radom psích klubov a chovateľov a využili sme ich odborné znalosti. Potvrdili nám, že nadváha psov je vážny problém. Rozhodli sme sa preto urobiť šikovnú pomôcku, ktorá kombinuje fitness sledovanie, GPS a sociálne siete pre chovateľov v aplikácii pre smartfón,“ uviedol riaditeľ Mishiko EU Matúš Horák.

Ako dodal, pre majiteľov sa pripravuje aj integrácia so sociálnymi sieťami. Cez mobilnú aplikáciu budú mať napríklad možnosť vyhľadať majiteľov psov v okolí, stretnúť sa s nimi a chodiť spoločne na prechádzky, využívať špeciálny psí kalendár či zapájať sa do rôznych aktivít. V blízkej budúcnosti plánuje Mishiko expandovať nielen v Európe, ale aj do USA.

TASR
Foto: mishiko.net