Nebezpečná marketingová hra: Skupina „Pes je jídlo, ne kamarád“ ponúka recepty na prípravu psov a mačiek

26 14986

Bratislava 21. júla (Útulkovo.sk) – Myslia to vážne? Deviateho júla vznikla na sociálnej sieti nová skupina Pes je jídlo, ne kamarád. V skupine nájdete odporúčania na psiu večeru, psiu limonádu, ako aj upozornenia, ako odlíšiť „pokazeného“ psa od normálneho. Ide opäť o recesiu DogHeaven?

Skupina už má viac ako 2300 fanúšikov a pod mnohými príspevkami sa rozprúdili diskusie. Recesia naberá na obrátkach, ale mnohých ľudí, hlavne psíčkarov, vytáča.

„Jeden z fanúšikov nám práve zaslal fotku svojho vykŕmeného psa, ktorého už dnes večer čaká porážka na vidieckej zabíjačke. My mu týmto prajeme dobrú chuť!“ uvádza sa v jednom z mnohých príspevkov na sociálnej sieti. Ďalší polemizuje nad mačacím mäsom, ktoré je vraj na jedenie dosť tuhé. Aj vy máte pocit, že je to absolútne nechutné?

Keď sa pokúsite získať informácie o skupine, zistíte, že odkazuje na internetovú stránku DogHeaven, o ktorej Útulkovo.sk informovalo už minulý rok.

DogHeaven je virtuálna reštaurácia, prostredníctvom ktorej chcú jej autori vyvolať diskusiu na otázku: „Prečo sa niekto pohoršuje nad zabíjaním domácich miláčikov a na druhej strane toleruje hromadné jatky hospodárskych zvierat? Prečo sú niektoré druhy zvierat degradované do priemyselnej výroby a kvôli tomu prežijú úbohý krátky život, no na druhej strane iné zvieratá si môžu užívať často až ohromujúci luxus?“

V Manifeste zároveň vysvetľujú, že v masovom priemysle je všetko balené do obalov, ktoré vôbec neevokujú smrť. „Ako to, že sa vám hnusí pohľad na grilovaného psa a pri pohľade na pečenú kačicu rozmýšľate o kapuste a knedli?“ pýtajú sa autori projektu a apelujú na to, že všetky zvieratá predsa cítia utrpenie a bolesť rovnako ako človek.

Propagácia myšlienok či produktov prostredníctvom fiktívneho provokatívneho projektu, ktorý však zadávateľ v prvej fáze vydáva za reálny a snaží sa „nachytať“ čím viac divákov, čitateľov či inštitúcií, je jednou z moderných foriem marketingu. Otázne je, do akej miery to spĺňa svoj účel. Ak budú ochrancovia zvierat pridlho propagovať svoju vymyslenú reštauráciu s pečeným psím mäsom, skôr či neskôr môže nejakého podnikavca napadnúť skúsiť takýto nechutný projekt rozbehnúť aj v realite. Podľa nás preto portál DogHeaven.cz v dobrom úmysle rozohral nebezpečnú hru. Čo si o tom myslíte vy?

Útulkovo.sk
Ilustračné foto: FB