Máte doma dalmatínca alebo kóliu? Filmy so psami výrazne zvyšujú záujem o rasu

0 3302

BRATISLAVA/NEW YORK – Filmy významne ovplyvňujú výber domáceho miláčika. Neveríte? Vedci zistili, pes v úspešnom filme môže motivovať ľudí k rovnakému výberu až desať rokov. Napríklad po odvysielaní filmu Lassie sa vracia v roku 1943 narástli registrácie kólií za dva roky až o 40 percent.

Ešte väčší, až 100-násobný, nárast zaznamenal záujem o staroanglických ovčiakov po roku 1959 keď Disney uviedol film Shaggy Dog (Náš otec pes).

O bernardínov zase stúpol záujem po odvysielaní Beethovena. Po odvysielaní 101 dalmatíncov v roku 1985 tiež dramaticky stúpol záujem o toto plemeno.

beethoven

Štúdiu zaoberajúcu sa záujmom o plemená psov na základe filmov o psoch vypracovali vedci z univerzít v Bristole, New Yorku a Caroline a informoval o nej dailymail.co.uk.

Sledovali 87 filmov, v ktorých sa predstavili rôzne plemená psov. Zistili, že záujem o jednotlivé psie plemená narastal po uvedení filmov v priebehu jedného, dvoch, piatich a desiatich rokov.

1010 dalmatíncov

Informácie o filme spôsobili dlhotrvajúci záujem o jednotlivé plemená. Štúdia tiež ukázala, že popularita plemien nesúvisí s temperamentom a zdravím psov.

shaggy dog

„Ak ľudia hromadne kupujú psy pretože sa objavia vo filme, môže to mať negatívny dopad práve na psy,“ konštatoval pre dailymail.co.uk Alberto Acerbi z Bristolskej univerzity. Ako dodal, najobľúbenejšie plemená mali podľa neho najväčší počet dedičných porúch. „Nečudujem sa, že ľudia reagujú na sociálne a módne podnety, ale v určitých prípadoch môžu byť negatívne,“ zhodnotil.

Útulkovo.sk
Ilustračné foto: wikipedia