Dcéra farmára putuje po Európe v kostýme kurčaťa a žiada poctivé označovanie potravín

0 1553

Bratislava 18. augusta (Útulkovo.sk) – Prvého augusta si Tamsin French, dcéra chovateľa kurčiat z Devonu vo Veľkej Británii, obliekla kostým kuraťa menom Rosa a vydala sa na 39-dňovú púť po Európskej únii. Putovanie s názvom 39Days4Rosa (39 dní pre Rosu) prepojí 21 členských štátov Európskej únie (EÚ) a uzavrie sa 8. septembra pred Európskym parlamentom v Bruseli.

V 18. deň svojej púte po EÚ, 18. augusta dorazí Rosa na Slovensko. So svojimi priaznivcami, ktorí už jej cesty sledujú, sa stretne v Bratislave. Útulkovo.sk o tom informovala Silvia Čaňová zo Slobody zvierat.

Na poludnie dorazí na Hlavnú stanicu, aby prešla mestom (Prezidentský palác, Michalská brána, Hviezdoslavovo nám., Most SNP, Sad J. Kráľa) a o 15,00 hod. skončila na Maggio pláži na nábreží Dunaja. Na prechádzke mestom sa bude chcieť stretnúť a odfotiť s čo najviac Bratislavčanmi a turistami. O 16.00 hod. pôjde pozdraviť obyvateľov bratislavského útulku Slobody zvierat.

rosa1

Rosa žiada zavedenie jasného a povinného označovania kuracieho mäsa na obaloch. Chce, aby si spotrebitelia pri nákupe dokázali odpovedať na otázku: „Ako chovali toto kurča?“

Priemerná dĺžka života kuracieho brojlera v intenzívnom veľkochove je 39 dní. Približne 90% kurčiat na mäso sa v EÚ chová v intenzívnych halových veľkochovoch bez prístupu von a majú veľmi obmedzenú alebo žiadnu možnosť správať sa prirodzene (zobať, hrabať, váľať sa v prachu, skúmať prostredie atď).

„Na našej farme žijú kurčatá päťdesiat šesť dní, akonáhle trochu podrastú, môžu chodiť do veľkého výbehu so stromami a správať sa prirodzene. Je dôležité, aby spotrebitelia dokázali správne a ľahko určiť spôsob chovu, z ktorého pochádza kuracie mäso, ktoré si kupujú. Označenie ‘kurča z voľného výbehu’ presne popisuje život našich kurčiat,“ povedala Tamsin French.

rosa3

Európska komisia tento rok v lete reviduje označovanie hydinového mäsa. Rosa chce, aby Komisia poskytla spotrebiteľom poctivé a povinné označovanie na obale výrobkov. Prieskum verejnej mienky ukazuje, že Rosino posolstvo podporuje väčšina ľudí v Európe. Osem z desiatich spotrebiteľov v EÚ si želá zavedenie povinného značenia hydinového mäsa podľa spôsobu výroby.

Súčasťou kampane za zavedenie povinného označovania kuracieho mäsa je verejná online výzva adresovaná EK, ktorú môžu podporiť obyvatelia všetkých členských štátov EÚ.

Útulkovo.sk
Foto: Sloboda zvierat